Jelenlegi hely
Bemutatkozás
Történetünk röviden
Intézményünk 2012. szeptember 01. napján került a Lovasberényi Református Egyházközség fenntartásába. Előtte a lovasberényi és a vértesacsai iskolát is a helyi önkormányzat működtette.
2013-tól kezdve két éven át felkaroltuk a pátkai iskolát, amelyet több évvel az állami iskola bezárása után újraindítottunk. 2015-től működtetését átadtuk a Pátkai Református Egyházközségnek.
Ugyancsak 2013-ban kezdte meg működését az alapfokú művészeti oktatási intézményegységünk, ahol zeneművészet és képzőművészet területén várjuk a tanulni vágyókat.
2015-től a művészeti oktatást kiterjesztettük, így a tabajdi Mészöly Gedeon Református Általános Iskola és Óvoda részére is nyújtjuk ezt a szolgáltatást.
2016-ban kezdte meg működését az óvodai egységünk a lovasberényi iskolánk mellett kialakított óvodánkban.
A működésünk kezdete óta több infrastrukturális fejlesztést végeztünk a telephelyeinken. Korszerűsítettük a rendelkezésünkre álló oktatási eszközöket is.
Hitvallásunk
(Részlet a Pedagógiai Programból)
“Egy olyan nyitott iskola legyünk, ahová szeretnek járni a tanulóink. Elfogadó, nyugodt légkört tudjunk biztosítani, ahol az együttnevelés természetes, és a keresztyén értékek hatják át az iskola nevelő-oktató munkáját. Az alkalmazásképes tudás megszerzése a felkészült pedagógusok által legyen biztosítva, akik változatos módszerekkel, korszerű technológiai eljárásokat alkalmazva tanítanak az egyéni képességek figyelembe vételével. A tanulók számára legyen érték a tudás, legyenek képesek egymás támogatására, becsüljék egymás elért eredményeit, nevelőik munkáját. Ismerjék szűkebb és tágabb hazájukat, a nemzetünk iránti szeretet hassa át életüket. Iskolánk partnereivel olyan kapcsolatunk legyen, amely által a gyermekek értékes támogatást kapnak fejlődésükhöz.”
Nevelési, oktatási elveink
Legfontosabbnak tartjuk, hogy az oktatás a neveléstől elválaszthatatlan! A kettőt együtt, egyszerre kell végeznünk ahhoz, hogy a gyermek a legjobb eredményeket érhesse el mind a tudása, mind a jelleme alakulása terén.
Kiemelt feladatunk, hogy az iskolai élet alapozó szakaszában gyermekeink megszerezzék az alapvető ismereteket a számolás, az írás, olvasás, szövegértés területén. Ennek érdekében módszertani reformot dolgoztunk ki, melyet folyamatosan építünk be a munkánkba. Képesek vagyunk arra, hogy az eddig alkalmazott szakmai gyakorlatunkat felülírjuk, és a társadalmi elvárásoknak is megfelelő, alkalmazásképes tudással rendelkező gyermekeket neveljünk. Hisszük, hogy mindenki képes arra, hogy saját képességeinek megfelelően megszerezze a boldogulásához szükséges tudást. Igyekszünk támogatni tanulóinkat ebben a szándékukban, és egyéni képességeiket is figyelembe véve tanítjuk őket az ismeretekre. Figyelünk a tehetséges gyermekekre is. Minden lehetőséget megteremtünk arra, hogy segítségünkkel a gyermekeink felfedezhessék a maguk tehetségét, és támogatjuk őket továbbfejlődésükben is.
Tantestületünk a szakmai fejlődés iránt elkötelezett. Nyitottak vagyunk az újra, a folyamatos, állandó önképzés természetes eleme a munkánknak. Szívesen ismerjük meg és alkalmazzuk az új módszereket, tanulásszervezési eljárásokat, mint a kompetencia alapú oktatás, projektoktatás, tantárgy-tömbösítés, informális és nonformális tanulási formák, kooperatív technikák. Minden pedagógusunk ismeri és használja az újgenerációs infokommunikációs eszközöket, melyet iskoláink korszerű felszereltsége is biztosít.
Nevelési elveinket a keresztyén értékek hatják át. Célunk az, hogy iskolánkban a tudás értékké váljon. A gyermekek becsüljék meg a társaik és nevelőik erőfeszítéseit, tanulják meg értékelni a tudás mögött lévő munkát, és maguk is legyenek képesek a kitartó, következetes munkavégzésre.
Olyan gyermekeket kívánunk útjukra bocsátani az iskola befejezése után, akik a bibliai tízparancsolat értékeit képesek lesznek betartani saját életükben, megismerik a keresztyén életelveket. Ismerik hazánk történelmét, tisztelik és ápolják hagyományainkat. A tolerancia, egymás elfogadása és megbecsülése jellemzi őket.
Valljuk, hogy a mi munkánk mellett a gyermekek nevelésének alapvető színtere a család. Ezt a gondolkodást kívánjuk erősíteni a szülőkben is.
Iskolánk jellegzetességei
Egyházi iskola
Egyházi jellegünk azt jelenti, hogy világnézetileg elkötelezett intézmény vagyunk. Ebből adódóan megszabhatunk egyéb követelményeket, elvárásokat is, amelyet jogszabályok lehetővé tesznek számunkra. Ezeket a jellegzetes követelményeket az alapdokumentumaink tartalmazzák.
Egyházi létünknek megfelelően hetente két órában hittant oktatunk, áhítatot tartunk. Havonta egy alkalommal családi istentiszteleten várjuk a gyermekeket és szüleiket, amely a közösségformálás színtere is egyben. A nagy hagyománnyal bíró református ünnepeket közösen megtartjuk, megünnepeljük. A negyedik és a hatodik évfolyamon egyházi éneket tanítunk.
Nemzetiségi iskola
Másik jellegzetességünk a német nemzetiségi oktatás, amely a vértesacsai iskolában történik. Az intézmény 1971 óta nemzetiségi iskola. A német nyelv tanulása mellett a gyerekek népismereti oktatásban is részesülnek, valamint különböző nemzetiségi programokon, rendezvényeken vesznek részt az iskolában, vagy partnereinknél. Kiemelt célunk a nyelvtanulás mellett ezen a területen a hagyományápolás, elsősorban a vértesacsai sváb hagyományok kutatása, és gondozása.
Óvodai nevelés
Az óvodánk egycsoportos, egy vegyes csoportban neveljük a gyermekeket. Hiszünk abban, hogy egy kisgyermek életének alakulásában meghatározó a 3-6 év közötti időszak. Nagyon fontos a legjobb tudásunk szerint végezni a nevelésüket, hogy kialakulhassanak azok a tulajdonságaik, amelyek alkalmassá teszik őket a harmonikus közösségi életre. Segítjük őket abban, hogy sok játék, mesélés, és különböző tevékenységek végzése közben megszerezzék azokat az ismereteket és készségeket, amelyek az iskolába kerülésükhöz szükségesek. Kiemelten kezeljük az óvoda-iskola átmenet kérdését, megújító folyamat eredményeként várjuk azt, hogy a gyermekek számára ne jelentsen törést az iskolába kerülés.
Művészeti iskola
2013 óta alapfokú művészetoktatást is végzünk intézményünkben. Hisszük, hogy az általános iskolai nevelés-oktatás és a művészeti nevelés csak egymással szerves egységben létezhet. Céljaink egymástól elválaszthatatlanok, általános iskolai és művész pedagógusok együtt, közösen küzdünk azok megvalósításáért.
A művészeti oktatás tanóráit a délutáni órákban tartjuk.
Művészeti ágak, tanszakok:
Zeneművészet
Tanszak: akkordikus, fafúvós, rézfúvós, zeneismeret, billentyűs (klasszikus), billentyűs (elektroakusztikus), ütős
Választható hangszerek: gitár, dob, zongora, szintetizátor, hegedű, fúvós hangszerek
Képző- és iparművészet
Tanszak: grafika és festészet
A művészeti oktatás 12 évfolyamon történik felmenő rendszerben: 2 + 6 + 4 évfolyami keretben.
Középiskolás tanulók, és egyre gyarapodó létszámban felnőttek is folytatják nálunk művészeti tanulmányaikat.
Tanórán kívüli tevékenységeink
Telephelyeinken sok alkalmi programot, és állandó jellegű elfoglaltságot biztosítunk gyermekeinknek.
Hiszünk abban, hogy ha valaki megtalálja önmagát egy cselekvésben, annak a személyisége pozitív irányba fog fejlődni. Ezért a művészeti oktatáson kívül még sok további lehetőséget kínálunk arra, hogy a gyerekek hasznosan töltsék el a szabad idejüket az érdeklődési körüknek megfelelően az intézményünkön belül.
Vuityné Sárándi Klára
igazgató