Jelenlegi hely
EFOP 3.3.7-17-2017-00006
Iskolánk sikeresen pályázott az EFOP 3.3.7-17 „Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása köznevelési intézményekben” konstrukció keretében.
Támogatási kérelmünk kedvező elbírálásban részesült, melynek eredményeként iskolánk nyertese lett a pályázatnak.
Elnyert támogatás összege: 75.000.000 Ft
Megvalósítási időszak: 2017. 11.15 – 2020. 11.14.
Megvalósítás helyszínei:
Reményik Sándor Református Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Óvoda
Lovasberény, Kossuth u. 90.
Reményik Sándor Református Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Óvoda Kazay Endre Német Nemzetiségi Általános Iskolája és Alapfokú Művészeti Iskolája
Vértesacsa, Vendel tér 17.
A pályázat célja: (Felhívás szerint)
- az iskolai lemorzsolódás és az iskolaelhagyók számának csökkentéséhez, valamint az egész életen át tartó tanulás iskolai megalapozásához;
- a minőségi oktatáshoz való hozzáférés elősegítéséhez;
- a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődéséhez;
- új szakmai tartalmak, módszertanok kidolgozásához és fejlesztéséhez;
- az élményalapú tanulási módszerek szélesebb körű alkalmazásához;
- a tanulói kompetenciák – elsősorban a problémamegoldó gondolkodás, a vállalkozói és a kreatív készségek fejlesztéséhez;
- az iskolai közösség fejlesztéséhez, a tanulók közötti együttműködések kialakításához;
- az informális tanuláshoz szükséges terek iskolán belüli kialakításához
Vállalásaink (Felhívás alapján)
- a társadalmi és globális felelősségvállalást, környezettudatos magatartást és a fenntartható gazdálkodással kapcsolatos ismeretek megszerzését támogató programok (iskolai ökokertek létrehozása, fejlesztése, ökotermékek feldolgozása, stb.)
- a lelki és fizikai egészség fejlesztése (mentálhigiénés és egészségmegőrző tematikák mentálhigiénés ismeretek elméleti és gyakorlati alkalmazásának elsajátítása, művészetterápiás eszközök bevezetése konfliktuskezelés és személyiségfejlesztés támogatása céljából
- az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek kidolgozása;
- közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek tartalmi fejlesztése.
- Az intézmény pedagógusainak és diákjainak felkészítése, képzése az informális tanulás – elsősorban az állandó tematika – működtetésére és igénybevételére.
- (A Képzésben és átképzésben részt vevő pedagógusok száma indikátorba kizárólag akkreditált képzések számíthatók be, de a megvalósítás során nem akkreditált képzésen való részvétel is támogatott)
- Az informális tanulási tevékenységek kísérleti megvalósítása:
- a kidolgozott állandó tematika működtetése és továbbfejlesztése;
- közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek szervezése, a tevékenységek monitorozása és pedagógiai értékelése
- a tevékenységek monitorozása és pedagógiai értékelése
- A szolgáltatás megismertetése a célcsoport körében, a programban folyó szakmai munka bemutatása
- A tematikus keretekbe ágyazott informális tanuláshoz szükséges, ahhoz közvetlenül kapcsolódó terek kialakítása a rendelkezésre álló infrastruktúra kisebb átalakításával.A fejlesztésekhez kapcsolódóan belföldi, és indokolt esetben külföldi (kizárólag EU tagországok) rövid tanulmányutak megvalósítása a fejlesztésben részt vevő pedagógusok számára
- Elméleti: képzések - pedagógus, tanuló - akkreditált és nem akkreditált képzések
- Gyakorlati: intézménylátogatások (hazai, külföldi)
- Iskolán kívüli oktatási helyszínek látogatása tanulókkal
- Tematikák, módszertanok kidolgozása, működtetése, monitorozásaó
- Beruházások megvalósítása
Vállalásunk: Négy módszertani fejlesztés
1. számú módszertani fejlesztés tervezett elemei a globális felelősségvállalást, környezettudatos magatartást, és a fenntartható gazdálkodást támogató programok keretrendszerében
- Ökokertek létrehozása és működtetése
- Termesztett ökotermékek: zöldségfélék, gyógynövények, fűszernövények feldolgozása
- Nem formális és informális tanulás ökokertészetekben, gyógy-és fűszernövényes ültetvényekben
- Zöld napok projekt
2. számú módszertani fejlesztés elemei a lelki és fizikai egészség fejlesztése, mentálhigiénés ismeretek elméleti és gyakorlati alkalmazásának elsajátítása, művészetterápiás eszközök bevezetése konfliktuskezelés és személyiség fejlesztés támogatása céljából
- Mozgásos programok természetközelben projekt keretében
- Konfliktuskezelés a művészetterápia eszközeivel
- „Test és lélek” projekt - a testi és mentális egészség fejlesztése
- „Szerek nélkül” programsorozat
- „Időben a szexualitásról” projekt
3. számú módszertani fejlesztés elemei az informális tanulás tartalmainak, helyszíneinek, szolgáltatásainak bővítésére
- Tanulás a múzeumpedagógia nem formális és informális lehetőségeivel
- Tematikus osztálykirándulások
4. számú módszertani fejlesztés tervezett elemei a közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek tartalmi fejlesztéséhez kapcsolódóan
- Családi estek
- Új típusú vetélkedők
- Új típusú versenyek
Vuityné Sárándi Klára